Object structure
Title:

Marketingowe strategie rewitalizacji miejskiej w Polsce - próba typologii

Group publication title:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Creator:

Obrębalski, Marek

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2005; nr 1083, s. 699-706

Abstrakt:

Today we can observe different crisis situations both in spatial-functional and in socio-economic sphere of many towns. It extort a necessity of their revitalisation.Revitalisation programs were leaded in tens towns in Poland, most often in old-town areas, in central town's quarters from XIX and early XX century, in post-industrial and post-military areas. Different strategies of urban revitalisation were implemented in practice. Their aims, range of activities, level of participation of inhabitants and location of area of revitalization changes are the most important criteria that differentiate these strategies. It allows to multicriterial classification of marketing strategies of urban revitalization. (original abstract)

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2005

Resource Type:

artykuł

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2005; nr 1083 ; Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style: