Object structure
Title:

Marketing konsumenta

Creator:

Niestrój, Roman E.

Contributor:

Sobocińska, Magdalena. Redakcja

Subject and Keywords:

marketing konsumenta ; konsumeryzm ; konsumpcja zrównoważona

Description:

Niestrój, R. E. (2023). Marketing konsumenta. W: M. Sobocińska (red.), Konsument i rynek – Badania marketingowe – Strategie i działania marketingowe. Księga jubileuszowa z okazji 50-lecia pracy twórczej prof. zw. dr hab. Krystyny Mazurek-Łopacińskiej (s. 126–133). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Abstrakt:

Przedmiotem niniejszego rozdziału jest próba zwrócenia uwagi na jednostronność dotychczasowego podejścia do marketingu – jedynie z perspektywy podażowej strony rynku, a więc przedsiębiorcy lub innego typu oferenta. Tymczasem, z istoty rzeczy, wymiana rynkowa wymaga udziału dwóch stron. Jest to dostrzegane w obszarze tzw. marketingu przemysłowego (B2B), natomiast w obszarze marketingu dóbr konsumpcyjnych (B2C) występuje luka badawcza, polegająca na zaniedbywaniu badania zachowań przedsiębiorców z perspektywy konsumenta i budowania na tej podstawie pozytywnych podstaw racjonalizacji konsumpcji i zachowań konsumentów jako uczestników rynku, a więc – marketingu konsumenta.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2023

Resource Type:

rozdział

Resource Identifier:

doi:10.15611/2023.65.7.04

Language:

pol

Rights:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-SA 4.0

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Citation

Citation style: