Struktura obiektu
Tytuł:

Ocena stopnia realizacji strategii lizbońskiej w zakresie edukacji za pomocą metod klasyfikacji dynamicznej

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Evaluation of Progress Towards the Lisbon Strategy Objectives Concerning Education Using Dynamic Cluster Analysis

Autor:

Grześkowiak, Alicja ; Stanimir, Agnieszka

Temat i słowa kluczowe:

strategia lizbońska ; klasyfikacja dynamiczna

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 84, s. 29-40

Abstrakt:

W pracy dokonano oceny krajów Unii Europejskiej ze względu na stopień realizacji strategii lizbońskiej w zakresie edukacji w przedziale czasowym 2001-2006. Na podstawie ilościowych wskaźników procesów edukacyjnych przeprowadzono grupowanie państw, stosując różne metody statystycznej analizy wielowymiarowej: klasyfikację hierarchiczną, klasyfikację pozycyjną oraz miernik oparty na wartościach funkcji dyskryminacyjnej. Otrzymane rezultaty wskazują na znaczne zróżnicowanie państw pod względem spełniania postulatów dotyczących kształcenia.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2009

Typ zasobu:

artykuł

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 84 ; Ekonometria, vol. 27 ; Zastosowania metod ilościowych

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: