Object structure
Title:

The Meaning of Culture in Marketing Activities of Enterprises Worldwide - Selected Aspects

Group publication title:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Title in english:

Znaczenie kultury w działaniach marketingowych przedsiębiorstw na całym świecie - wybrane aspekty

Creator:

Sokół, Aneta

Subject and Keywords:

marketing ; culture

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 113, s. 796-806

Abstrakt:

The subject of the article is the notion of culture and its components. In the article close attention has been given to a discussion on cultural factors, which affect the decisions taken in preparation for advertising campaigns on foreign markets. Also, some examples of mistakes made due to the lack of knowledge of cultural differences in planning marketing activities in various countries are discussed.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2010

Resource Type:

artykuł

Language:

eng

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 113 ; Ekonomia

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

×

Citation

Citation style: