Object structure
Title:

Budowanie przewagi konkurencyjnej na podstawie wartości i doświadczeń dla konsumentów z pokolenia Z na przykładzie rynku mody

Group publication title:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Title in english:

Building a competitive advantage based on the value and experience for consumers of generation Z on the example of the fashion market

Creator:

Szymańska, Kamila

Subject and Keywords:

przewaga konkurencyjna ; pokolenie Z ; zachowania nabywców ; marketing doświadczeń ; wartość dla klienta ; competitive advantage ; generation Z ; customer behavior ; experience marketing ; value for the customer

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2022; vol. 66, nr 4, s. 160-171

Abstrakt:

Celem opracowania jest prezentacja znaczenia wykorzystania wymiarów i modułów marketingu doświadczeń oraz oferowania atrakcyjnych wartości dla klienta w procesie budowania przywiązania konsumentów z pokolenia Z do współczesnych organizacji. Dodatkowym celem jest próba odnalezienia przykładów aplikacji tych rozwiązań i koncepcji w działalności sklepów tradycyjnych i internetowych oferujących odzież, których grupą docelową są właśnie wymagający konsumenci urodzeni w latach 1995-2009. W procesie przygotowania opracowania wykorzystano przede wszystkim analizę źródeł wtórnych, zarówno polsko-, jak i anglojęzycznych, a także wnioski z obserwacji własnych dotyczących działalności wskazanych oferentów odzieży na polskim rynku. Młodzi konsumenci z pokolenia Z stanowią ze swoimi oczekiwaniami i postawami wyzwanie dla podmiotów, które chcą ich pozyskać i utrzymać – wymagają aktywności firm w social mediach, jasnej komunikacji oferowanych korzyści, unikalnych doświadczeń, wdrażania nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań w zakresie organizacji handlu, które uczynią zakupy odzieży przyjemnością.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2022

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

doi:10.15611/pn.2022.4.11

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2022; vol. 66, nr 4

Rights:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-SA 4.0

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Citation

Citation style: