Struktura obiektu
Tytuł:

The growth of the gaming industry in the context of creative industries

Tytuł publikacji grupowej:

Biblioteka Regionalisty

Tytuł odmienny:

Rozwój sektora gamingu w kontekście przemysłów kreatywnych

Autor:

Rykała, Piotr

Temat i słowa kluczowe:

creative industries ; innovation ; computer games ; computer games industry ; przemysły kreatywne ; innowacyjność ; gry komputerowe ; sektor gier komputerowych

Opis:

Biblioteka Regionalisty, 2020, Nr 20, s. 124-136

Abstrakt:

This paper aims to provide an overview of the studies and literature regarding creative industries, with particular consideration of the video game industry, and define potential areas of further research, among others regarding e-sports. The author seeks to define creative industries, describe the Polish and global video game industries, point to their characteristics and present the development of the Polish and global video game markets providing the examples of the conducted research. The study involves a survey of literature sources, mainly covering the themes related to creative and video game industries, seeks to analyse the global and Polish video game markets based on the data from domestic and international reports

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2020

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/br.2020.1.10

Język:

eng

Powiązania:

Biblioteka Regionalisty, 2020, Nr 20

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA 4.0

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: