@misc{Hauke_Małgorzata_Rzeczywistość_2024, author={Hauke, Małgorzata}, contributor={Dudycz, Helena. Redaktor}, identifier={DOI: 10.15611/2024.80.2.05}, year={2024}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Hauke, M. (2024). Rzeczywistość rozszerzona (Extended Reality) w świadomości społeczeństwa w świetle przeprowadzonych badań empirycznych. W: H. Dudycz (red.), Informatyka w biznesie (s. 63-78). Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.}, language={pol}, abstract={Rzeczywistość rozszerzona – Extended Reality (XR) jest pojęciem obejmującym zarówno rzeczywistość wirtualną (VR), rzeczywistość rozszerzoną (AR), jak i rzeczywistość mieszaną (MR). XR zyskuje na popularności w różnych sektorach, w tym w edukacji, przemyśle, medycynie, rozrywce i marketingu. W artykule opisano każdą z trzech technologii oraz przeanalizowano przykłady do każdej z nich. Następnie, na podstawie badania ankietowego, zbadano świadomość społeczeństwa w zakresie znajomości i wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości Extended Reality. Pomimo że u większości ankietowanych nie jest to wiedza dokładna lub specjalistyczna, odpowiedzi zebrane w ankiecie potwierdzają, że społeczeństwo zna, używa lub jest zainteresowane technologiami rzeczywistości wirtualnej, rzeczywistości rozszerzonej oraz rzeczywistości mieszanej.}, type={rozdział}, title={Rzeczywistość rozszerzona (Extended Reality) w świadomości społeczeństwa w świetle przeprowadzonych badań empirycznych}, keywords={extended reality, rzeczywistość wirtualna, rzeczywistość rozszerzona, rzeczywistość mieszana, świadomość społeczeństwa, virtual reality, augmented reality, mixed reality, public awareness}, }