@misc{Sośnicka_Marta_Wpływ_2024, author={Sośnicka, Marta}, contributor={Grześkowiak, Alicja. Redakcja and Peternek, Piotr. Redakcja}, identifier={DOI: 10.15611/2024.53.6.11}, year={2024}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Cytuj za: Sośnicka, M. (2024). Wpływ wybranych czynników społeczno-ekonomicznych na rynek książki w Polsce. W: A. Grześkowiak, P. Peternek (red.), Zastosowanie metod ilościowych w ekonomii i finansach (s. 163-178). Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest zbadanie jakie czynniki społeczno-ekonomiczne wpływają na rynek książki w Polsce, na którym od kilku lat obserwowany jest kryzys. Badanie oparto na analizie dostępnej literatury, a także przeprowadzono ankietę internetową dotyczącą zachowań konsumenckich wśród osób, które lubią czytać. Zaprezentowano odpowiedzi respondentów, a następnie na ich podstawie przeprowadzono analizę z użyciem modelu regresji liniowej oraz modelu logitowego, zależności nieliniowych, a także wielowymiarowej analizy korespondencji wraz z analizą skupień metodą Warda. Badanie ankietowe wykazało, że przyczyną malejącego popytu na książki nie jest jedynie ich rosnąca cena, ale głównie tryb życia ludzi, którzy przez pracę i obowiązki domowe nie mają już czasu na czytanie.}, type={rozdział}, title={Wpływ wybranych czynników społeczno-ekonomicznych na rynek książki w Polsce}, keywords={rynek książki, czytelnictwo, książka, analiza zależności, analiza korespondencji, metoda Warda, book market, reading, book, dependency analysis, correspondence analysis, Ward's method}, }