@misc{Kotula_Maciej_The_2005, author={Kotula, Maciej}, year={2005}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2005; nr 1057, s. 23-29}, publisher={Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu}, language={eng}, abstract={Głównym celem niniejszej analizy jest wykazanie istotności cyklu konwersji gotówki przy kształtowaniu oferty firmy handlowej. Ostateczne decyzje dotyczące szerokości i głębokości posiadanego asortymentu muszą być poprzedzone zarówno analizą otoczenia, jak i analizą własnych możliwości. Jedną z najczęściej wykorzystywanych metod jest zestawienie wielkości sprzedaży poszczególnych pozycji asortymentowych na tle całej firmy. Kluczowym elementem takich analiz, często pomijanym w polskich przedsiębiorstwach, jest strategia zarządzania kapitałem obrotowym. Bardzo użytecznym wskaźnikiem zarządzania kapitałem obrotowym jest cykl konwersji gotówki (z ang. Cash-to-cash cycle time). Celem analiz obrotu poszczególnymi rodzajami asortymentu jest wyznaczenie dla każdego z nich przewidywanych wartości zysku ze sprzedaży. W konsekwencji uzyskamy pełny obraz na to, jaki udział ma obrót danym artykułem, grupą artykułów czy też grupą towarową na tle całej firmy. Dzięki tej analizie można między innymi znacznie efektywniej rozdysponowywać budżety różnorodnych zasobów w firmie (np. czasu, powierzchni magazynowej, powierzchni handlowej czy środków marketingowych) dla każdego rodzaju asortymentu handlowego. Ta dopiero metoda wydaje się właściwie skonstruowanym narzędziem pomocnym w wyznaczaniu odpowiedniej struktury oferty handlowej firmy, która ma umożliwić w rezultacie osiągnięcie założonych uprzednio celów.}, title={The Methods of Establishing Politics of Assortment in a Trade Company}, type={artykuł}, }