@misc{Malec_Anita_Zjawisko_2024, author={Malec, Anita}, contributor={Teneta, Dorota. Redakcja}, identifier={DOI: 10.15611/2024.55.0.07}, year={2024}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, description={Malec, A. (2024). Zjawisko greenwashingu a decyzje zakupowe pokolenia Z. W: D. Teneta (red.), Zrównoważony rozwój – trendy, wyzwania, kontrowersje (s. 91-109). Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Konsumenci, inwestorzy i rządy coraz częściej wymagają od przedsiębiorstw dbałości o środowisko i klimat. Tymczasem firmy pod przykrywką dbałości o środowisko naturalne dokonują wielu nadużyć. Wobec tego celem artykułu jest przedstawienie istoty greenwashingu wraz z przykładami przedsiębiorstw i branż, które stosowały takie praktyki, oraz sposobów ich rozpoznawania przez konsumentów. Ponadto dokonanie oceny poziomu wiedzy i świadomości studentów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu jako przedstawicieli pokolenia Z w odniesieniu do tego zjawiska. Aby zrealizować cel badawczy, wykorzystano następujące metody badawcze: sondaż diagnostyczny, analizę literatury przedmiotu, raporty internetowe, obserwacje własne, proste metody statystyczne. Z badań własnych wynika, że większość respondentów ma świadomość i wiedzę na temat greenwashingu oraz że jest skłonna zrezygnować z zakupu produktu lub usługi firmy, którą podejrzewano o greenwashing.}, title={Zjawisko greenwashingu a decyzje zakupowe pokolenia Z}, type={rozdział}, keywords={greenwashing, zielone kłamstwo, decyzje zakupowe, ekologia, biznes, marketing, pokolenie Z, green consumerism, ecological products, business, generation Z}, }