@misc{Durski_Wiktor_Wpływ_2024, author={Durski, Wiktor}, contributor={Gasz, Małgorzata. Redaktor and Koza, Andrzej. Redaktor and Politaj, Adriana. Redaktor}, identifier={DOI: 10.15611/2024.49.9.03}, year={2024}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, description={Durski, W. (2024). Wpływ premier gier komputerowych na dynamikę cen akcji polskich spółek gamingowych. W: M. Gasz, A. Koza, A. Politaj, Ekonomia i finanse (s. 30-39). Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Niniejszy artykuł w ujęciu ogólnym dotyczy gier komputerowych. Zawężając temat, należy stwierdzić, że opierając się na danych statystycznych, wprowadzono terminologię związaną z grami wideo i komputerowymi oraz zwrócono uwagę na ich popularność. W pracy uwzględniono wszechstronność gier wraz z ich klasyfikacją i opisano wielkość polskich spółek akcyjnych z branży gamedev. W części badawczej przytoczono cztery przykłady indeksów giełdowych spółek w okresie premier (CD Project, 11 bit studios, CI Games i PlayWay), do badania których zastosowano analizę techniczną wykorzystującą formacje cenowe. W wybranych przypadkach analiza techniczna nie miała długofalowego bądź skutecznego wpływu na odwrócenie trendu, co podkreśla istotność wpływu premiery gry na wartość akcji przedsiębiorstwa.}, title={Wpływ premier gier komputerowych na dynamikę cen akcji polskich spółek gamingowych}, type={rozdział}, keywords={gry komputerowe, gry wideo, polski rynek gier wideo, branża gamingowa, computer games, video games, Polish video game industry, gaming industry}, }