@misc{Delimata_Oliwia_Marki_2023, author={Delimata, Oliwia}, contributor={Hanczar, Paweł. Redakcja and Szozda, Natalia. Redakcja}, identifier={DOI: 10.15611/2023.40.6.02}, year={2023}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, description={Delimata, O. (2023). Marki Zara i Reserved jako przykłady rozwoju e-commerce. W: P. Hanczar, N. Szozda (red.), Logistyka i transport (s. 22-34). Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Celami artykułu są przedstawienie, jak rozwijała się i dostosowywała do potrzeb klienta sprzedaż internetowa, a także opisanie wykorzystywanych technologii wspierających i analiza działań podjętych przez wybrane przedsiębiorstwa z branży odzieżowej. Przeprowadzone zostało studium przypadków, w którym przedstawione zostaną flagowe sklepy firm odzieżowych Inditex i LPP – Zara i Reserved, a także przeanalizowane podjęte przez przedsiębiorstwa działania podczas pandemii koronawirusa w 2020 r. W artykule przedstawione zostały zmiany w wykorzystywanych technologiach i wynikach sprzedażowych, a także wnioski pokazujące, że oba sklepy z sukcesem dostosowały się do nowej rzeczywistości, w której znalazł się świat, i dalej są otwarte na nowe rozwiązania pozwalające na prężniejszy rozwój sektora handlu elektronicznego.}, title={Marki Zara i Reserved jako przykłady rozwoju e-commerce}, type={rozdział}, keywords={e-commerce, handel elektroniczny, Inditex, LPP, technologie wspierające, electronic commerce, supporting technologies}, }