@misc{Znosko-Czarnecki_Aleksander_Wiedza_2023, author={Znosko-Czarnecki, Aleksander}, contributor={Sobczak, Elżbieta. Redakcja}, identifier={DOI: 10.15611/2023.95.4.06}, year={2023}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, description={Znosko-Czarnecki, A. (2023). Wiedza jako kluczowy element modelu kompetencyjnego przedsiębiorcy z pokolenia milenialsów. W: E. Sobczak (red.), Współczesne problemy ekonomii i zarządzania (s. 81-92). Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Cel artykuł stanowi identyfikacja pozycji wiedzy w modelu kompetencyjnym przedsiębiorcy z pokolenia Y. W pierwszym punkcie zaprezentowano istotę atrybutu, jakim jest wiedza, oraz umiejscowiono ją w modelu kompetencyjnym, podkreślając jego sens i znaczenie. Kolejnym etapem było scharakteryzowanie pokolenia milenialsów, będącego również podmiotem badań we wskazanym modelu kompetencyjnym, zwracając uwagę na przedsiębiorcze inklinacje, którymi charakteryzuje się to pokolenie. W kluczowym punkcie trzecim zaprezentowano pozycję wiedzy w modelu kompetencyjnym pokolenia Y, który wchodzi w skład rzeczowego zakresu badań. W tekście dokonano przeglądu literatury oraz zastosowano technikę sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem ankiety internetowej. W badaniu opisanym w punkcie piątym wzięło udział 26 przedsiębiorców prowadzących organizacje w formie jednoosobowej działalności gospodarczej. Ankietowani to osoby urodzone między 1984 a 1997 rokiem, reprezentujące różne branże. Wnioski z badań zawarto w podsumowaniu, w którym określono pozycję wiedzy w modelu kompetencyjnym przedsiębiorcy z analizowanego pokolenia.}, type={rozdział}, title={Wiedza jako kluczowy element modelu kompetencyjnego przedsiębiorcy z pokolenia milenialsów}, keywords={model kompetencji, kompetencje, wiedza, przedsiębiorca, pokolenie Y, competence model, competence, knowladge, entrepreneur, generation Y}, }