@misc{Kościelny_Ryszard_City_2008, author={Kościelny, Ryszard}, year={2008}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 11, s. 145-153}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={eng}, abstract={W ciągu ostatnich kilku lat ekologiczne rozwiązania dystrybucji stały się strategicznie ważnym przedmiotem działania wszystkich podmiotów uczestniczących w systemie dystrybucji miejskiej w licznych miastach europejskich. Administracja miejska, inicjując działania w tym zakresie, powinna starannie wyważyć oczekiwania podmiotów sfery dystrybucji, transportu komunalnego, transportu tranzytowego oraz społeczności lokalnej. Koszty nowych rozwiązań rozkładają się na te podmioty nierównomiernie. Większą część kosztów rozwiązań proekologicznych poniosą przedsiębiorstwa transportowe, ponieważ w ich przypadku znaczne zmiany dotyczą sfery organizacyjnej oraz technicznej. Dlatego należy się spodziewać najsilniejszego oporu przeciw takim rozwiązaniom właśnie ze strony przewoźników. Jeżeli nowe rozwiązania będą wybrane prawidłowo, mogą być społecznie nieakceptowane. Mogą także powodować znaczne pogorszenie stanu przedsiębiorstw przewozowych, co może znaleźć odbicie w stanie ekonomiczno-kulturowym obszarów objętych wprowadzaniem nowych rozwiązań logistycznych. Dlatego władze lokalne powinny starannie przeanalizować wpływ koniecznych zmian w zakresie środków transportu dalekiego i transportu bliskiego na skutki nowych rozwiązań dla całej społeczności.}, type={artykuł}, title={City Distribution Logistics as an Environmental Factor}, }