@misc{Woźniczka_Joanna_Upowszechnianie_2008, author={Woźniczka, Joanna}, year={2008}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 5, s. 372-380}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. Corporate Social Responsibility - CSR) jest jednym z kluczowych tematów w polityce gospodarczej Unii Europejskiej, bo należy do grona najważniejszych zadań w realizacji celów Strategii Lizbońskiej w zakresie zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami (MŚP). W Polsce idea CSR jest jeszcze stosunkowo nowym zagadnieniem i tylko kilka polskich przedsiębiorstw wdrożyło elementy tej koncepcji w praktykę działania. Podnoszenie świadomości MŚP w tej kwestii będzie trudnym zadaniem. Jeśli więc koncepcja CSR ma być naprawdę "włączona" w działalność gospodarczą małych i średnich przedsiębiorstw, te ostatnie muszą otrzymać wsparcie od instytucji otoczenia biznesu (samorządów i izb gospodarczych), bowiem od ich zaangażowania i skuteczności podejmowanych działań zależeć będzie powodzenie europejskiej kampanii na rzecz CSR. W artykule przedstawiono rolę organizacji wsparcia, a także wybrane badania dotyczące problematyki CSR wśród MŚP w Polska.}, type={artykuł}, title={Upowszechnianie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu wśród małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce}, }