@misc{Gałązka-Sobotka_Małgorzata_Społeczna_2008, author={Gałązka-Sobotka, Małgorzata}, year={2008}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 5, s. 28-39}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Presja globalnej konkurencji wymaga użycia narzędzi, które mogą zwiększyć potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa oraz wzmacniać jego przewagę nad konkurentami. Organizacje, grupy osób, które mogą wpływać lub są pod wpływem przedsiębiorstwa za pośrednictwem jego produktów, strategii i procesów produkcyjnych, jak np. klienci, dostawcy, związki zawodowe, media, dziennikarze, przedsiębiorstwa konkurencyjne, organizacje ekologiczne i lokalne wspólnoty, wymuszają dzisiaj postawę społecznego charakteru działalności przedsiębiorstwa. Źródłem długookresowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, staje się więc jego zdolność do opracowania i implementacji koncepcji społecznie odpowiedzialnego działania w biznesie. Po przystąpieniu do Unii Europejskiej polskie przedsiębiorstwa musiały spełniać normy europejskie, a zatem dostosować się m.in. do roli, w której świadomie biorą odpowiedzialność za swoje działania. Realizacja idei społecznej odpowiedzialności biznesu może przynieść wiele korzyści, między innymi: poprawę wyników finansowych, wzrost wydajności, wzrost wartości marki, zwiększenie zaangażowanie pracowników, poszerzenie dostępu do informacji, obniżenie kosztów operacji. Czynniki te, stanowią podstawę potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa i mają kluczowe znaczenie dla osiągnięcia sukcesu na rynku.}, type={artykuł}, title={Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w procesie kształtowania trwałej przewagi konkurencyjnej}, }