@misc{Owczarczuk_Marcin_Prognozowanie_2010, author={Owczarczuk, Marcin}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 107, s. 544-551}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Celem tego artykułu jest analiza możliwości wykorzystania modeli ekonometrycznych zbudowanych z wykorzystaniem uogólnionych estymatorów maximum score (maksymalizacji wyniku) do prognozowania odchodzenia do konkurencji klientów telefonii komórkowej. Z naszego badania wynika, że wykorzystanie maximum score daje modele o dokładniejszych prognozach oraz bardziej stabilne w czasie niż drzewa klasyfikacyjne oraz o znacznie prostszej strukturze niż modele regresji logistycznej. W analizie wykorzystano dane pochodzące od jednego z operatorów telefonii komórkowej w Polsce.}, type={artykuł}, title={Prognozowanie odchodzenia do konkurencji klientów telefonii komórkowej}, }